Як правильно провести прес-конференцію

Як вдало провести прес-конференцію

Поради молодим журналістам і піарникам.

Є елементарні речі, які повинен знати і вміти кожен молодий журналіст, а тим більше, співробітник прес-служби. Однак, багаторічний досвід показує, що випускники чисельних журфаків, крім приємних спогадів про веселі студентські роки, практичних навиків майже не мають.

І випадкові “теоретики”-викладачі, які жодного дня не працювали у ЗМІ, навчити того не можуть, бо самі не вміють.

Отже, Вам, молодому амбітному спеціалісту, доручили організувати прес-конференцію.

Чітко визначте тему і учасників (бажано, не більше трьох). Призначте дату, час і зрозумійте, у якому приміщенні буде відбуватися те дійство.

images99987У Києві, наприклад, послуги з організації прес-конференцій професійно і за відносно доступні суми, а то і безкоштовно, надають чимало інформагенцій – УНІАН, УНН, Ліга, Кризовий медіа-центр, Укрінформ, Інтерфакс…

В основному там працюють досвідчені профі, які зроблять все, що треба. Хоча, якщо пресу ваша тема не зацікавить, можете опинитися в порожньому залі…

Варто сподіватися на власні сили і контакти.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Почніть із зали. Переконайтеся, що у приміщенні є стіл, стільці, пристойний ремонт. На стінах не висять якісь провокаційні карикатури, політичні плакати конкурентів, чи навчальні стенди з доїння корів, наприклад.

Особливо важливе те, що знаходиться за спинами спікерів! Улюблена забава цинічних фотокорів чи телеоператорів – вибрати такий ракурс, що у героїв можуть виникнути роги, чи обличчя опиниться на фоні чогось незрозумілого. Або шматок слова, що перетворюється на щось нецензурне…

s22606036Якщо у сусідньому приміщенні йде ремонт, подбайте, аби під час заходу не гримів перфоратор. Переконайтеся, що не блимає світло, є столик для мікрофонів, операторам є де пересуватися з камерами… Є де роздягтися взимку, не замкнений туалет, не риплять двері, у спеку працює кондиціонер, в президію не світять жорсткі сонячні промені, є пляшка води і склянки…

Завчасно напишіть прес-реліз, де коротко представте учасників, тезово розкрийте тему. Досвід показує, що переважна більшість журналістів візьмуть той прес-реліз за основу чи просто перекатають. Роздайте якісь буклети структури, супутні матеріали. Як є можливість – подаруйте фірмові ручки, блокноти, пакети з потрібною символікою. Преса любить подарунки!

Назву структури-організатора пишіть повністю! Якою б довгою вона не була!

Перед кожним спікером поставте табличку з його прізвищем і посадою. Це особливо оцінять фотографи і відеооператори!

В кінці варто зробити міні-фуршет з бутербродами, фруктами, цукерками, легким вином. Журналісти оперативники весь день в дорозі, у спілкуванні – з вдячністю перекусять.

Сам захід не затягуйте довше години. Краше хай герої поспілкуються індивідуально.

Десь за три дні до прес-конференції варто зробити першу розсилку запрошення. Коротко: дата, час, адреса, пояснити як добиратися, контактний телефон. Тема, тези, прізвища та посади учасників. За день розсилку повторити.

Для розсилки потрібно мати базу даних ЗМІ. У кожного вона індивідуальна. Якщо нема – створіть власну. Зайдіть хоча б у ретинг ЗМІ Бігміру, скопіюйте емейли основних телеканалів, інформагенцій, газет, сайтів, радіостанцій…

Завжди призначайте ведучого прес-конференції. Який повинен вголос зачитати тему, представити учасників. Потім коригувати питання журналістів.

Своїми силами ведіть відеозапис заходу, зробіть серію знімків на свій фотоапарат, у тому числі зафіксуйте гостей. Раптом хтось подасть до суду, чи напише щось зле…

Всіх журналістів акредитуйте у телефонному режимі і безпосередньо у залі – ПІБ, ЗМІ, телефон. Після виходу публікації не полініться, зателефонуйте, подякуйте!

Після офіційного закінчення, передбачте 10-15 хвилин для безпосереднього спілкування героїв з пресою, індивідуальних записів “ексклюзиву”.

Через годину-дві, напишіть короткий звіт з фотографіями, викладіть на свої сайти. Пізніше дайте розширений звіт, відео, як треба.

Завжди моніторте інтернет-простір, сайти телеканалів, газет, що були, передруковуйте їх матеріали на власних ресурсах.

Крім офіційного сайту структури, відкрийте відеоканал на Ютуб, кілька блогів, як і кілька “своїх” інформаційних сайтів – навіть на безкоштовному хостингу. Пошукові системи знайдуть.

Тема провокаційних питань, різноманітних підстав, засланих козачків – буде висвітлена окремо.

Дерзайте!

Поради написані спеціально для практикантів-журналістів Інституту філології і масових комунікацій міжнародного Університету “Україна”.

Віктор Тригуб, редактор журналу “Нова Січ”

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s