Барлога Балог – Бермудський трикутник України

Барлога Балог – Бермудський трикутник України

Головна мета сучасної економічної політики України – децентралізація регіонів та їхній вихід на європейський ринок. Для вирішення цих питань у  більшості областей зареєстрували агенції регіонального розвитку (АРР) – неприбуткові організації, які мають  об’єднати місцеву владу, громадськість,  бізнес та вивести свій регіон на новий рівень розвитку.

До організації такої агенції залучилась і Закарпатська область, яка задекларувала   відкриття Агенції регіонального розвитку  – новітньої  платформи, що працює  поза інтересами політичних проектів та поза клановістю.

Серед засновників Агенції Закарпатської області Закарпатська ОДА, УжНУ, Асоціація міст України.

Головою наглядової ради став Віктор  Мікулін -один із «замаскованих» кадрів Балоги. Сам Мікулін зобов’язаний Балозі своєю колишньою посадою ректора Академії СБУ України, яку він  займав акурат у той же час (2006-2009 роки), коли Балога очолював секретаріат Президента Ющенка. За інформацією ЗМІ, Мікулін закінчив школу КГБ і зумисне розвалив академію СБУ, яку очолював. Що на думку, журналістів, є його особистим внеском у ті поразки, яких нині зазнає Україна від Росії, через слабкість «силових» структур. З Академії Мікуліна звільнили у 2009 році за вбивство на Київщині у ДТП пішохода.

Згодом Мікуліна призначили членом Вищої кваліфікаційної комісії суддів. У ЗМІ є інформація, що це призначення відбулося за підтримки екс-регіонала Ківалова, який у ПР відповідав саме за формування судової гілки влади. Віктор Мікулін був членом Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, а його син  – Андрій Мікулін –суддею Ірпінського міського суду і виправдав втікача Петра Мельника, екс- ректора Ірпінської податкової академії.

Віктор Мікулін приятель Михайла  Феделеша – заступника  начальника СБУ Закарпатської області в часи Майдану. Феделеш, зі свого боку, порекомендував   на голову Агенції свого підлеглого – Віталія Поповича, колишнього начальника відділу СБУ Закарпатської області.

Як бачимо, Агенцію регіонального розвитку Закарпатського регіону  формували прозоро, чесно, відкрито та «поза клановістю».

За три роки своєї діяльності агенція взяла  участь у реалізації декількох  інноваційних проектів: «Розвиток міжрегіональної співпраці шляхом створення інструментарію та інфраструктури міжрегіонального розвитку», проект SmProDiReT, «Забезпечення розвитку сталого туризму в українських Карпатах», «Розвиток інституційної спроможності Агенції регіонального розвитку Закарпатської області».
Про проект SmProDiReT ми писали в попередній статті  «Як наживаються на проблемі Солотвино на Закарпатті», а тепер  пропонуємо дослідити реалізацію інших проектів.

Побіжний аналіз інформації про господарську та фінансову діяльність Агенції , зокрема з офіційних сторінок Державного Казначейства України та Єдиного веб-порталу використання публічних коштів (https://spending.gov.ua/) показав  численні факти зловживання Віталієм Поповичем посадовими обов’язками, корупційне та нецільового використання фінансових ресурсів, договірних відносин, неякісне та не повністю правильне виконання проектних заходів, невиконання необхідних завдань, конфліктність та не фаховість у реалізації проектів навіть за такий короткий період.

Про все це свідчить один із листів Голови  правління ГО «Центр реформ та місцевого розвитку»  Андрія Гінкула  до Голови  ОДА Бондаренку І.С.:

 

«Шановний Ігоре Самійловичу!

Цим зверненням вимушені поінформувати Вас про недотримання керівництвом Установи «Агенція регіонального розвитку Закарпатської області» (код 41152738), засновником якого є серед інших і Закарпатська ОДА, (далі по тексту – АРР) договірних відносин, які виникли між АРР та ГО «Центр реформ та місцевого розвитку» (дала по тексту – ЦРМР) на підставі Договору про надання послуг з організації та виконання проекту від 21.09.2017р. (далі по тексту – Договір).

Так, відповідно до умов Договору АРР, як замовник, доручила, а ЦРМР, як виконавець, зобов’язалася організувати виконання Проекту «Розвиток інституційної спроможності Агенції регіонального розвиту Закарпатської області» (далі по тексту – Проект), що реалізовуватиметься спільно з АРР.

Разом із цим, умовами Договору передбачено, що ЦРМР готує, подає та контрактує на користь АРР успішно акцептовані грантодавцями (в тому числі міжнародними організаціями), благодійниками (в тому числі з числа підприємців), органами влади ( в тому числі центрального рівня) та місцевого самоврядування відповідні Проектні Заявки, необхідні для залучення додаткового фінансування на реалізацію Проекту.

Спільну роботу над підготовкою проектних заявок засвідчує лист-подяка ЦРМР від заступника голови Закарпатської обласної державної адміністрації В. Мікуліна, який також був на той час Головою Наглядової Ради Установи «Агенції регіонального розвитку Закарпатської області». Умовами Договору передбачається, що кошти які залучені ЦРМР використовуються АРР виключно на реалізацію та виконання Проекту «Розвиток інституційної спроможності Агенції регіонального розвиту Закарпатської області». При цьому, не мене як 50 % від суми кожного отриманого АРР платежу, за участі ЦРМР, для фінансування, необхідного для реалізації Проект повинно спрямовуватися на покриття витрат кошторису цього ж Проекту.

Також, умовами Договору (п. 5.3) передбачається укладенняміж ЦРМР та АРР договору про Співпрацю та виконання Проекту – проекту регіонального розвитку «Розвиток інституційної спроможності Агенції регіонального розвитку Закарпатської області» та перерахування коштів від АРР на ЦРМР, в обсязі згідно з кошторисом на надання консультаційно-навчальних послуг щодо розвитку інституційної спроможності АРР Закарпатської області, що міститься в Додатку 3 до Проектної Пропозиції, додаток 1 до Договору…

Однак, на сьогоднішній день, АРР відмовляється виконувати взяті на себе за Договором зобов’язання, в частині фінансування реалізації проекту «Розвиток інституційної спроможності Агенції регіонального розвитку Закарпатської області», а також, укладення договору про Співпрацю з ЦРМР задля виконання цього проекту, у відповідності до умов Договору No 32/2017 про надання послуг з організації та виконання проекту від 21.09.2017р. укладеного між АРР та ЦРМР. Більше того, директор АРР Попович В.В. розпочав виконання проектів та використання бюджетних коштів без належного авторського супроводу зі сторони розробників проектів що однозначно вже в найближчі тижні призведе до нецільового використання фінансових ресурсів та відсутності результатів передбачений в проекті в цілому.

У зв’язку із цим, просимо Вас вжити заходів, щодо належного виконання АРР домовленостей за Договором, в частині фінансування витрат на реалізацію Проекту в найближчі дні, оскільки для унеможливлення нецільового та неефективного використання бюджетних коштів ми вимушені будемо звернутись до суду.»

 

Під час розслідування діяльності Агенції з’ясувалось , що більша частина коштів  була перерахована на рахунок ГО «АСОЦІАЦІЯ БІЗНЕСУ ЗАКАРПАТТЯ», яка не має  жодного стосунку до  організації та виконання проекту.

 

Проте,  Закарпатська ОДА  не зреагувала на цей лист  і ГО «Центр реформ та місцевого розвитку» подала позовну заяву до  суду. Але всім відомо:  Закарпатський суд і Печерській суд –брати-близнюки..  Віри їм давно вже  немає.

Як бачимо, під красивими сбушним шевронами відбувається  дерибан грантових коштів: один  краде,  інший – кришує.  Закарпаття – Бермудський трикутник для інвесторів та політиків.

Про яку європейську інтеграцію може йти мова, якщо при владі залишаються ті ж самі суди, сбушники  та  «князі». Для Закарпаття час зупинився  ще на початку 90-х! Проходять десятиліття, змінюються президенти, губернатори,  а барлога Балог тільки  змінює політичний окрас та міняє прапорці.

Шановний Президенте України!

Зверніть увагу на Закарпаття!

Закарпаття – це  не тільки європейські ворота України! Це українське бізнес-обличчя для закордонних інвесторів, які обережно, крок за кроком,  просуваються Україною.

Попереду у вас реалізація проекту «інвестиційні няньки». Якщо в Україні будуть такі «няньки», як в Закарпатті – проект провалиться, а інвестори – розбіжаться.

В закарпатську долину багато заходить інвестицій, проте  через корумпованість директорів, сбушників,  влади та судів, більшість коштів осідає у кишенях місцевих олігархів, а до Києва відсилаються   красиві звіти та  відписки.

Кажуть, що до Закарпаття  важко добратися, але й  важко звідти вибратись.
То може нинішній Офіс президента змінить правила закарпатської барлоги?

В регіоні час навести хоча б елементарний порядок!

О.Петренко, експерт

Залишити коментар